wtorek, 15 maja 2012

Szparagi i Wiosna, czyli powrót po długiej przerwie



Po miesięcznej przerwie spowodowanej wielką przygodą, którą opisze jesienią, kuchniasłonia powraca !



Ostatni miesiąc był szalony, to nie znaczy jednak że nie gotowałem, wręcz przeciwnie, zebrałem kilka bardzo fajnych przepisów. 

Dzisiaj bardzo wiosennie, mamy w końcu sezon szparagowy, nowalijki są super tanie, więc nie pozostaje nic innego jak zajadać się darami natury. Według mnie najważniejsze jest, żeby tych pysznych warzyw nie zmasakrować zbyteczną obrubką i nie zasypywać ich tonami niepotrzebnych przypraw. Dzisiejszy obiadek to młode ziemniaczki z wody i zielone szparagi okraszone zrumienioną na maśle bułką tartą. 


Przygotowanie jest banalnie proste. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie. Kiedy pyrki będą prawie gotowe, dodajemy do garnka szparagi i zdejmujemy garnek z palnika i pozwalamy ziemniakom i szparagom dojść. W międzyczasie na patelni rozpuszczamy kilka łyżek masła i podsmażamy na nim bułkę tartą. Warzywa wykładamy na talerz i polewamy bułką tartą doprawiamy solą i pieprzem. 
Jest naprawdę niewiele rzeczy, które są smaczniejsze od  tak świeżego, zdrowego i pysznego obiadku. 




SMACZNEGO...

2 komentarze:

  1. Kuszące zdjęcia takim młodych szparagów:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A za o ja wiem co to za wspaniała przygoda!!! Jeszcze się nie mogę skupić! Dla mnie mogłaby trwać caaaały miesiąc! Jak tylko nadrobie zaległości umawiamy się na obgadanie przygody! ;)

    Poooozdrawiam Anita ;)

    OdpowiedzUsuń