środa, 15 stycznia 2014

Sernik z mascarpone bez pieczenia


Mam dla Was idealny przepis aby osłodzić sobie środek tygodnia. Środa to taki dziwny dzień. Poniedziałek na szczęście za nami ale do weekendu jeszcze dość daleko, dlatego warto sobie taką środę osłodzić. Przepis jest prosty i przyjemny. Możecie do niego użyć swoich ulubionych owoców. Ja jako, że sernik robiłem jakiś czas temu, użyłem do niego nektarynki i borówek. Teraz idealne będą mandarynki, pomarańcze lub pestki granatu.


Sernik z mascarpone:
  • opakowanie ciastek pełnoziarnistych
  • 70 g roztopionego masła
  • opakowanie serka mascarpone 250g
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • ulubione owoce




Zrobienie tego ciasta jest banalnie proste i zajmuje tylko chwilę. Na początek przygotowujemy spód. Ciastka miksujemy razem z roztopionym masłem i wykładamy nimi formę do tarty. Formę odstawiamy do lodówki. Dzięki masłu spód się zestali, pozostanie jednak idealnie kruchy. 


Śmietankę ubijamy na sztywno, wsypujemy cukier puder i ciągle miksująca na niewielkich obrotach dodajemy po łyżce mascarpone. Ser dokładamy stopniowo, aby nie „zgniótł” nam ubitej śmietany. Na koniec do masy serowej wlewamy, rozpuszczoną w 3 łyżkach ciepłej wody i ostudzoną żelatynę. Mieszamy jeszcze raz aby żelatyna rozeszła się po masie serowej. Na przygotowany wcześniej spód wylewamy masę z mascarpone i śmietanki, dekorujemy owocami i odkładamy do lodówki na około dwie godziny.

SMACZNEGO...  

2 komentarze: